Norge

I Måndags packade vi in allt i bilen och åkte iväg norrut, vi stanna i skellefte och köpte lite saker tex, en bärbar DVD. sen for vi till argeplog och sov på en camping/ stugby sak där. Vi kom dit typ på eftermiddan, så vi hann ju göra lite saker, bada hoppa i hoppborgarna, spela golf (vilket sög för banorna va inte alls bra), osså prova jag och Antte Funballz, haha fattar inte hur folk lyckas stå upp men tydligen va de nått med vikten.

I Tisdags så for vi vidare efter frukost osså fick vi punka pga vägarbete mitt ute i ingenstans mellan argeplog och jäckvik sen fick vi köra 70 till Bodö för att vi bara hade ett sånt extra däck som är jättelitet. Iallafall så stanna vi typ vid polcirkeln och fika och så. Sen stanna vi på nån rastplats typ på fjället och gick och fota, och kasta snö typ (helt okej med snö när det är 13 grader varmt, men usch för vinter) Väl framme i bodö hitta vi en stuga osså medans mamma och pappa gjorde middag gick jag och Antte ner på stranden och leta snäckor.

Sen, Onsdag så for vi med färja till kjerringøy, där vi typ bara åkte runt och titta alltså typ så satt vi bara i bilen, utom när vi åkte färja,hade picknick och gick ner på en strand för att kolla efter krabbor och snäckor. Osså fick vi sen en havsörn. Sen for vi till Mo i rana där det tog 100år att hitta en stuga, alla va typ hungriga och trötta, men vi fick oss iallafall en liten skitstuga på en camping där man va tvungen att gå till servicehus för att få vatten eller typ gå på toa, haha.

Torsdag for vi hemmåt osså köpte vi fiksekort i hemavan sen stanna vi nånstans och fiska (i sverige dåra) men fick inget, så de va inge kul. Sen sov vi på hotell i Lycksele. Osså Ferdag så gick vi på dollarstore sen for vi på djurparken och sen hem. Har dock inga bilder från de två sista dagarna så ni får några naturbilder.

Bara några bilder, har en heldel fler. Alla bilder är tagna av mig. utom dom jag är med, dom är mamma fotografen bakom, hihi.