Gran Canaria

Hallådär! I söndags ringde larmet halv fyra och en timme senare åkte vi iväg mot umeå flygplats. Efter en flygtur på cirka sex timmar landade vi i ett soligt Gran Canaria. När bussen stannade vid hotellet öste regnet ner, haha. Det gick dock över hyfsat snabbt och solen kom fram igen. Igår låg vi i solen, badade i poolen, hoppade i vågorna i havet, kollade in "shopping centret" som är alldeles intill hotellet och åt en massa mat. Idag vet jag inte riktigt vad vi ska göra, vi ser väl. Det här blir nog set enda blogginlägget den här veckan, och så blir det en massa bilder och kanske en film nästa vecka. Nu ska vi käka frukost och ni får ha det så bra så länge!

Ny leksak

Förra helgen beställde jag (inte helt spontant, men lite) hem en gopro, GoPro hero4 silver. Vi ska ju fara utomlands och ville ha en tills dess. Har funderat på det länge, och så äntligen. Den kom till stan i fredags när jag hade farit hem så hämtade ut den idag, och ååh vad vi ska bekanta oss.

Från min instagram @matildaronnberg

Taggar: GoPro;

Helgen

Blev en långhelg för min del denna vecka. Åkte hem i torsdags mitt på dagen och ska inte fara tillbaka förrän i morgon. I fredags fick jag äntligen en tid hos kiropraktorn, så var där tidigt på morgonen. Resten av fredagen och stor del av lördagen låg jag och såg Grey's, för att vila min nyfixade rygg. Lördagskväll var det surströmmingsfest här i byn, så var där trots att jag inte äter surströmming, utan jag åt sill istället. Igår for jag och mamma ut på en ridtur i höstsolen, som värmde mer än vad vi räknat med. Idag vet jag inte riktigt vad jag ska göra, kanske gå på en promenad och göra lite skoljobb, får se helt enkelt vad dagen har att bjuda på. Nu ska jag gå och käka frukost.